Tietoa yhdistyksestä

Anna meidän esitellä itsemme

Yhdistyksemme Itä-Suomen Pienajokoirayhdistyksen perustettiin Kouvolassa perustavassa kokouksessa 18.12.1960. Läsnä oli 17 asianharrastajaa. Kokouksen puheenjohtajana toimi elv. A.Kalpamaa ja sihteerinä insin. A.Aarikka. Yhdistyksen säännöt ovat samat kuin perustavassa kokouksessa hyväksytyt. Toiminta-alueeksi hyväksyttiin Idän lohko alue. Nykyinen toiminta tapahtuu Kymenläänin Kennelpiirin alueella ja kotipaikkana Kouvolan kaupunki.

Sääntöjen mukaan yhdistyksen tarkoituksena on:

1. toimia yhdyssiteenä pienajokoiria harrastavien henkilöiden keskuudessa.
2. ohjata pienajokoirien siitostoimintaa ja jalostusta.
3. edistää pienajokoirien hyvien metsästysominaisuuksien kehittämistä.

Tässä mielessä yhdistys onkin järjestänyt alusta lähtien koetoimintaa, ensin dreevereille, mutta nykyisin tasapuolisesti beagleille että dreevereille. Koetointa on siten laajentunut käsittämään jopa 7-8 koetta vuosittain. Ja mikä tärkeintä olemme saaneet suorittaa tätä pioneeritehtävää miltei yksin laajan Itä-Suomen alueella.
Suuren urakan olemme joutuneet suorittamaan kouluttaessamme tuomarikunnan jota ilman edellä mainittu koetointa ei olisi mahdollista. Yhdistyksen kokeissa onkin saavutettu paljon tuloksia, jo monta voittajaluokan koiraa on kilpaillut muuallakin Suomessa menestykkäästi. Monta valioluokan koiraa on leivottu yhdistyksemme kokeiden tuloksena.
Yhdistys ei omista metsästysalueita, mutta aina tarvittaessa olemme saaneet niitä käyttöömme riittävästi sekä koealueina että kurssitoimintaan. Yhdistyksellä on koetoimikunnat Kouvolassa, Imatralla ja Parikkalassa. Ensimmäiset kokeet pidettiin 7-8.10.61 ja ensimmäinen näyttely Kouvolassa Punkaharjulla 1.7.62 mukana 22 Dreeveriä sekä toinen näyttely Kouvolassa viiden seuran kanssa 8.8.65.
Yhdistys kuuluu jäseninä Suomen Kennelliittoon, Kymenläänin Kennelpiiriin ja Suomen Dreeverijärjestöön.
Lahjoituksia olemme saaneet vuosien kuluessa kierto-kunnia- ja erikoispalkintoina yhdistyksiltä, liikelaitoksilta ja yksityisiltä henkilöiltä. Olemme kiitollisia kaikesta saamastamme tuesta.

© 2023 Itä-Suomen Pienajokoirayhdistys ryKaikki oikeudet pidätetään.
Luotu Webnodella
Luo kotisivut ilmaiseksi! Tämä verkkosivu on luotu Webnodella. Luo oma verkkosivusi ilmaiseksi tänään! Aloita